File photo of Sky television camera operator during a German Bundesliga first division soccer match in Munich January 19, 2013. German pay-TV operator Sky Deutschland gained more subscribers than expected during the second quarter, helped by German soccer triumphs. Sky Deutschland added 47,900 customers to 3.45 million during the quarter, beating even the most optimistic expectation of 44,000 in a Reuters poll. The company, which is majority owned by Rupert Murdoch's News Corp, said earnings before interest, tax, depreciation and amortisation (EBITDA) rose 60 percent to 36.8 million euros ($48.7 million). REUTERS/Michael Dalder/Files (GERMANY - Tags: SPORT BUSINESS MEDIA)
File photo of Sky television camera operator during a German Bundesliga first division soccer match in Munich January 19, 2013. German pay-TV operator Sky Deutschland gained more subscribers than expected during the second quarter, helped by German soccer triumphs. Sky Deutschland added 47,900 customers to 3.45 million during the quarter, beating even the most optimistic expectation of 44,000 in a Reuters poll. The company, which is majority owned by Rupert Murdoch's News Corp, said earnings before interest, tax, depreciation and amortisation (EBITDA) rose 60 percent to 36.8 million euros ($48.7 million). REUTERS/Michael Dalder/Files (GERMANY - Tags: SPORT BUSINESS MEDIA)
© Reuters/MICHAEL DALDER

Quartalszahlen

Sky Deutschland schreibt schwarze Zahlen

Der Bezahlsender Sky Deutschland wechselt mit einem starken Quartalsergebnis von einem Murdoch-Konzern zum anderen. Kurz vor der Übernahme durch den britischen Pay-TV-Sender BSkyB legte das derzeit noch zu 21st Century Fox gehörende Unternehmen von Juli bis Ende September weiter kräftig zu. Dabei erzielte der Konzern erstmals seit der Umbenennung von Premiere in Sky Deutschland einen Quartalsgewinn.

Gewinn dank Sommerpause

Dieses Ergebnis ist jedoch unter anderem der längeren Sommerpause in der Fußball-Bundesliga nach der Fußball-Weltmeisterschaft zu verdanken - dadurch stiegen die Produktionskosten nicht so stark wie der Umsatz.

Der Erlös legte im ersten Quartal des laufenden Geschäftsjahres 2014/15 um knapp zehn Prozent auf 431,3 Millionen Euro zu, wie das im MDax notierte Unternehmen am Montag in Unterföhring mitteilte. Unter dem Strich stand ein Überschuss von 12,3 Millionen Euro nach einem Minus von 14,2 Millionen Euro im Vorjahreszeitraum.

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